lördag 9 mars 2024

9 mars - Min gamle far

Jag måste bara visa ett reportage i Corren om min gamle far och hans kortspelarkompisar.

Faksimil ur Corren den 9 mars 2024. Reporter Lina Gillman 

Min far, Acke Björkman, fyller 101 år den 17 maj och är i otroligt god form. Han läser ett par böcker i veckan, om historia mest men även biografier om intressanta personer. Han hänger med i världens nyheter, går dagliga promenader till affär och bibliotek, bor själv i en två i servicehuset Aspen i Linköping, där han har tillgång till mat vid behov men klarar allt annat helt utan hjälp.

Det här reportaget i dagens Corren berättar om kortspelarkompisarna, som träffas varje vecka för ett par omgångar. Min far Acke Björkman är äldst men ändå kanske piggast i gänget. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar