tisdag 12 mars 2024

12 mars - Aktuellt oljemåleri

Jag är igång igen med mitt oljemåleri som legat i träda sedan i höstas. Då var det aktuellt inför den separatutställning som jag hade på Galleri R i Linköping i november och nu närmar sig Konstrundan Konst runt Omberg med stormsteg. 

Det känns mer stressat än önskvärt eftersom jag precis har fått tid för en ny operation av min trasiga vänsterfot. Det förra ingreppet gjordes hösten 2022 men misslyckades. Ett drygt år av konvalescens, problem och smärta ändade i att det blivit dags igen. Jag måste ju kunna gå. Den 21 mars ligger jag således åter på operationsbänken, sen blir det veckor med gips, ortos och långsam rehabilitering, igen!

Nog om detta.

Tillbaka till det trevligare ämnet - oljemåleri och Konstrunda. Jag försöker hinna med så mycket som går just nu och avsluta det som är möjligt innan inläggningen. Jag hoppas verkligen att vara med i arrangemanget, på något sätt ska det kunna gå, tänker jag.

Jag avslutar med att visa några verk som är på gång i olika stadium. Sen får vi alltså se. Varsågoda!




Upplägget ...


... och lite senare.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar