måndag 18 mars 2024

18 mars - Oljemåleriet

Jag har ytterligare någon dag på mig att försöka avsluta någon av de oljor som jag arbetar med, innan det blir dags för operation av fot och långvarig vila och rehab. Rullstol väntar de första tre veckorna, vilket gör det svårt att kunna arbeta vidare i ateljén. 

Jag lägger upp en svit på en oljemålning som jag har dokumenterat i några olika stadier så att ni får ett hum om hur jag går till väga den här gången. Motivet kallar jag "Vårvatten", "Översvämning" eller något liknande och är fri fantasi från Tåkern med sina typiska flatbottnade ekor. Väl bekomme! 





Märk väl att en hel del arbete kvarstår. Båtarna är inte klara och inte heller speglingen från träden i vattnet samt lite finlir här och där; det där som till sist "gör det".


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar