lördag 14 oktober 2023

14 oktober - Inför utställning

Jag arbetar inspirerat just nu. Det är mycket att göra och avsluta och ibland är min ambition säkert alltför sträng. Det blir många sena kvällar eftersom jag får mest gjort så dags och efter ett dagspass blir det i stort sett sängen direkt.

Målet är att jag ska ha tjugo oljor färdiga i tid. Några är återbrukade "gamla" i vanlig ordning men åtminstone hälften är nya och fräscha.

Den fjärde november, 4/11, är det vernissage på Galleri R i Linköping och jag önskar och hoppas att många av er som tar del av detta här och nu passar på att komma dit, på vernissagen eller hela veckan därefter när utställningen pågår. Jag har satsat allt och menar att denna utställning absolut är värd att se och uppleva. Det sticker jag ut hakan med efter snart 50 år i ämnet. 

Jag har satt ihop några av verken i ett collage, samma bilder som jag har sänt iväg till galleriet för att bli till ett digitalt vernissagekort.

Du har gott om tid att boka in, men det är dags nu. Vi ses om ett par veckor. Välkommen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar