torsdag 11 april 2019

11 april - Ny bricka på gång

.ut
Det är så rackarns kyligt ute att jag lika gärna kan stanna inomhus och göra lite nytta istället för att gå ut och sucka. I Ateljén är det varmt och skönt och citronträdet blommar frenetiskt och sprider en förföriskt stark doft av parfym som omger mig totalt där jag sitter vid arbetsbordet och förbereder en ny bricka, beställd av min supportande och drivande familj, att presenteras till Konstrundan vid Kristi himmelsfärdshelgen.



Hittills har det blivit en rödhake och nu står det och väger om vad den ska få för sällskap i form av lämpligt blomster.
Än är det inte avgjort. Jag skissar på olika varianter och nu börjar det allt mer luta lite åt det blå hållet, igen, men inte blåsippa den här gången, för den finns redan på andra brickor. 

Vad sägs om lungört?

Senare tillägg.
När jag har nu har kontakt med företaget i Nybro som gör mina brickor, visar det sig att material till ytterligare drygt trehundra av mina "gamla" blåsippsbrickor fnns kvar i lager, något som överraskar eftersom jag tidigare fått besked om att de är helt slut.
Kostnaden för att fullfölja dessa till slutprodukt gör att jag inte har råd att ta fram en ny bricka i år. Jag måste helt enkelt först sälja slut på "blåsippa" innan jag tar ett nytt steg.
Kanske det blir en rödhake nästa år.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar