måndag 26 februari 2018

26 februari - Minnen från Rödgavels grotta

.
Ingrid har skickat mig ett par fotografier med anledning av mitt skriveri den 23 februari (se nedan) med följande meddelande:

"Hej Gebbe!

Såg bilderna idag från Rödgavels grotta 2011. Sänder 2 bilder från samma plats tagna på tidigt 1940-tal. Det är några Hedabor som en kall vintersöndag vandrat från Heda till Rödgavels grotta, mina föräldrar och min bror Tore bland andra. På den tiden hade man inga sportkläder.

Med vänlig hälsning
Ingrid ”Vagnmakare” Heda/Linköping"

Tack så mycket Ingrid. Kul med respons. Med ditt godkännande publicerar jag gärna de två minnesvärda foton som du har sänt mig. 
Grottan är sig lik, besökarna likaså, det är ju bara lite utrustning och en del tid som skiljer oss åt.



Jo, jag blir alltid lite nostalgiskt vemodig av att se människor från förr. De har också levt sina liv, liksom jag gör just nu. 
Det är detta som gäller i varje läge, att leva livet när man lever. Möjligheten att besöka Ombergs grottor vid Vättern vintertid avgörs av tillfälligheter och erbjuds endast en handfull gånger genom livet.
Och jag var också där! Man måste passa på!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar