söndag 28 augusti 2016

28 augusti - Dagen efter

.
Jag fyllde år igår. Inget stort eller särskilt. Lätt glömt faktiskt!
Istället firade Ulla och jag våra nya härliga vänner Ali, Arwa, Joudy och Rogina, palestinska flyktingar från Syrien, som ännu, efter ett helt år i Sverige bor kvar på förläggningen Nattviol i Ödeshög trots att de har fått uppehållstillstånd, de väntar på de sista fyra siffrorna och en bostad, Ali fyllde nämligen femtio år häromdagen och det känns definitivt större, eller hur?, så vi bjöd familjen Dibi på en heldag på Visingsö i underbart väder med många glädjor och upplevelser tillsammans. Stort!

Hemkommen igår kväll ägnade jag resten av tiden bland annat åt mina Facebookvänner. Det är lite stort det också faktiskt, säger och menar jag, fastän många kanske tycker att det hela är "konstruerat" nonsens.
Jag hade ambitionen att besvara alla med ett personligt tack och en liten kommentar om det fanns mera anledning därtill. Men när klockan slog runt över midnatt hade jag inte ens hunnit halvvägs via min Ipad, som är lite långsammare i apparaturen än en dator, så jag gav upp av trötthet.

Jag noterar nu idag att ungefär 300 personer har hört av sig till mig med mer eller mindre personliga grattishälsningar - fantastiskt!

Mitt firande blir idag med familjen och sen imorgon med våra goda vänner.

Jag har haft besök förresten.
Det jag tänker på skedde för över ett år sedan men det var först häromdagen som jag uppmärksammade det. Jag fann en liten lapp nämligen i min oljefärgslåda vid Stugan när jag letade efter en tub ultramarin som låg där tillsammans med nämnda lapp ända ner mot botten.

Så här såg den ut:



Inte mer än en halv kvadratdecimeter stor har den dolt sig för mig ända tills nu.

Det hade varit kul att kunna bjuda "The Earthian" på ordentlig logi inne i Stugan och en måltid tillsammans. Hoppas det gick bra ändå för hen och under den vidare resan ut i världen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar