fredag 15 juli 2016

15 juli - Ex libris på esperanto

.
Jag fick en förfrågan för en tid sedan från Göteborgs förening för Esperanto, ni vet det där "konstruerade" språket för allmänförståelse och "förbrödring", att man önskade ett Ex Libris att använda i alla sina esperantoböcker i biblioteket och hade på min blogg funnit den "perfekta" bilden för det ändamålet: en studie i ljusggrönt av fågeln grönsångare.
Jag lovade föreningen att för en mycket rimlig ersättning få använda sig av mitt motiv på efterfrågat sätt.

Igår kom följaktligen ett brev från Folke Wedlin med ett bifogat exemplar av det färdigtryckta Ex Libris:et med bifogat tack på esperanto: "Koran dankon! Afable via, Folke Wedlin"



Nu finns man representerad även i detta sammanhang. Kul, tycker jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar