måndag 3 oktober 2011

3 oktober - Reportage om nobelarbete och utställning i tidningen Corren

.
Det blev en omfattande, nästan överväldigande, artikel i Östgöta Correspondenten i lördags, mer eller mindre fördelad på hela fyra sidor.
Journalist Frida Henke och fotograf Monika Miranda kom till ateljén veckan innan och tog sig gott om tid för intervju och fotografering med siktet framför allt inställt på mitt Nobelarbete.
Vi passade också på att åka ner till den vilda Vätterkusten i frisk vind tillsammans och detta kom att bli den yttre ramen för reportaget.
Ibland måste man faktiskt tillstå att man kan stå i tacksamhetsskuld till någon eller något. Mellan Corren och mig har det nog varit så under alla år som gått att jag har fått en mycket generös behandling och väldigt mycket plats och positiv uppmärksamhet, för vilket jag är tacksam, samtidigt förstås som jag har gjort åtskilliga freeelancejobb för tidningen i gengäld.










Faksimil sida A1 med en liten blänkare i huvudet.





















Faksimil sid C1 med stor bild av fotografen Monika Miranda då jag skissar nere vid Vätterns klippor.





















Faksimil sid C3 med en vänlig artikel om mitt arbete skriven av journalisten Frida Henke.( läsbar om du klickar på bilden).

Faksimil sid B9 med hänvisning till artikel.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar