onsdag 7 september 2011

7 september - P4 Jönköping

.
Det ringer på ateljédörren.
Jag känner mig något stressad eftersom jag precis är på väg bort till tryckeriet med förlagor i handen till de nya vernissagekorten som måste komma in till intag senast idag på morgonen innan jag åter åker ner till Stugan denna gång för kräftskiva med kompisar varför det är nödvändigt med storröj innan de anländer och öppnar kanske aningen småirriterat över den dåliga tajmingen men får en mikrofon direkt under hakan och ser baken på en reporter som jag tror har presenterat sig som Håkan och som redan är längst inne i ateljén innan jag hinnar blinka bärande en sändare i bärsele på ryggen (nåja - kanske lite tillspetsat ändå) och som redan är igång med direktsändning för P4 radio Jönköping i början av ett timslångt inslag med oannonserade möten och intervjuer med kommunens innevånare om hur det är att bo och leva i Ödeshögsbygden som ju gränsar till Jönköpings län vilket gärna önskar få sina östgötagrannar till alltmer frekventa lyssnare till sin kanal i brist på sändarkapacitet från eget län. (pust! Detta är nog den längsta mening jag någonsin har skrivit utan några som helst skiljetecken - det är roligt med språk).

Så blir också jag deltagare i det hela, med eller mot min vilja kvittar lika eftersom inslaget redan ligger ute i etern i direktsändning.
Med den rutin jag ändå äger, efter många års olika slags medverkan, kör jag med positiv inställning och ror det hela i land på tio minuter. Därefter tas ett foto med undertecknad vid ett av mina ljuslandskap för den digitala versionen på nätet och sen är reportern redan halvvägs ute ur farstun innan jag åter hinner blinka.

Senare ringer fågelskådarkompisen Peter från Jönköping och berättar att det är han som intitierat besöket.

- Bra med god reklam i alla lägen, säger Peter. Och visst har han väl rätt i det. Så - tack då Peter för hjälpen!

Nu har jag luskat lite och funnit denna länk för vidare transport till etermediat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar