måndag 30 november 2009

30 november - Ankrad

.
Jag har rest mig ur sängen, stegvis stapplat nerför trappan och satt mig vid datorn en liten stund. Utanför fönstret är det grått och milt. Två kråkor pillar i komposten och trädgården är full av ris och grenar. Det får ligga kvar i högar ännu några dagar.

Jag har ryggskott, går nästan dubbelvikt och till och med magmusklerna krampar. Jämfört med mycket annat är det förstås en bagatell men det påverkar ändå mitt vardagliga liv. I min planering ligger nämligen, som jag tidigare berättat om, en tänkt liten egen julsalong helgen den tredje advent. Men sånt känns avlägset och kanske även mindre viktigt just nu och åtminstone omöjligt. Idag är det också planerat att jag ska kontrollera provtrycket av gotlandsarbetet .... hmm.

Jag ska sätta på en kopp kaffe nu och sen långsamt ta mig tillbaka till sängen igen. Allt annat är utsiktslöst. Ingen kedja är starkare än sin svagaste länk.
.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar