torsdag 5 mars 2009

5 mars - På jakt efter vårtecken

Kåsören Ingmar Skogar i berättartagen.
.
Igår besökte naturfotografen och kåsören Ingmar Skogar Naturskyddsföreningen i Ödeshög. Minst tjugofem personer var på plats - ett lyft för vår verksamhet. Ingmar berättade om och visade sitt bildspel "Pingviner i vind"; ett sevärt och mycket uppskattat program.

Under kvällen fick jag då reda på att flera personer i veckan hade noterat tofsvipor och under dagen som varit de första tranorna.
.
Stugan på håll lyser i vårsolen och lärkorna sjunger så smått.

Alltså ger jag mig ut till Stugans omgivningar vid Tåkern på jakt efter fler vårtecken. Men inga vipor och inga tranor för mig men lärkor på många platser och tusentals gäss av många sorter, även ett tiotal bläsgäss.


2 kommentarer:

  1. Hej Gebbe!
    Jag gör lite reklam för dig på min blogg,lånade en bild men om du inte gillar det tar jag bort det direkt!

    SvaraRadera