torsdag 28 juli 2022

28 juli - Mount Kenya långtborta och alldeles hemmavid

Min vän och andrekusin Jan Lagerlöf anordnar sen flera år tillbaka resor till Kenya. Han gör det i egen regi med hjälp av erfarna kontakter på plats och på så sätt blir resorna både mycket prisvärda och personliga. Resorna bjuder på kultur, natur och social verksamhet i rik blandning och anpassas efter deltagarnas intresse och fysiska förmåga - ett positivt alternativ till det gängse utbudet.

Nu har han två nya resor på gång och ber mig presentera dessa, vilket jag härmed gör genom att lägga upp affischen i min blogg. Är du, liksom jag själv, intresserad så tag kontakt med Jan direkt. 


Sen kan man ju undra förstås, om det verkligen är nödvändigt att resa, när självaste Mount Kenya igår kväll plötsligt reste sig mot horisonten alldeles hemmavid, över vårt hus på Norra Vägen i Ödeshög. Hur är det nu, det där med berget och Mohammed?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar