måndag 25 juli 2022

25 juli - Händelser i vår trädgård

Hemkommen efter en hel veckas SM-spel i boule i Jönköping, där det för övrigt inte gick lika bra som senast i Linköping 2019 då jag blev rankad som ETTA i Veteran 65 i landet efter tre vunna medaljer, är jag åter på plats i ateljén tämligen utmattad av ansträngning och värme.

Nu återgår mitt liv till en stillsammare tillvaro med mera tid för studier av natur och skötsel av vår trädgård samt lite uppstartsarbete i konsten att måla. 

Till att börja med lämnar jag härmed en kort rapport om tillståndet hemmavid just nu.


Kardvädden knoppas.


Kamelian blommar.


Dagliljan lockar.

Icke att förglömma. Mitt vackert blommande snart tjugoåriga potatisträd.


Potatisträd, Solanum rantonetti.



Potatisträdets vackra blommor.



Vindruvorna mognar.


Bolmörten vissnar.


Och över alltihop tutar ringduvan in sitt revir från taknocken, vilket är en ganska ny företeelse för Ödeshög, där arten tog samhället i besittning för inte mer än ungefär femton år sedan och vår trädgård först förra året. I naturen står ingenting stilla.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar