torsdag 20 september 2018

20 september - Nostalgin

.
När man börjar bli gammal kommer nostalgin som ett brev på posten. Man börjar avrunda livets bok med ständiga återbesök i fotoalbum, i minnet och inte minst i t ex Facebooks nätverk för "Gamla Mjölby" och liknande. Och naturligtvis möter jag i det senast nämnda forumet många av mina gamla vänner och kamrater. Vi är där "hela tiden", verkar det som.

Här är ett foto som vi hittade hemma hos pappa, i källarförrådet vid en liten genomgång. Nu står det framme vid hans minnesbord av mamma i lägenheten och jag passade på att göra ett par kopior för eget bruk.


En fotograf kom förbi.

Familjen Björkman ungefär år 1952 på Hargsvägen 16 A i Mjölby och ännu är min syster Gunnel och jag ensamma, utan vår lillasyster Eva som föddes 1955.
Så fina vi är och vad vackra de är, våra föräldrar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar