fredag 10 januari 2014

9 januari - Några verk är på väg till Norrköping

.
Östgöte som jag är har jag ändå under alla dessa år aldrig visat något av min konst i Norrköping. Det är det där för alla östgötar så beryktade "diket" Göta Kanal, vilket delar Östergötland i två delar mellan Linköping och Norrköping som har gjort att det aldrig blivit av.
Nu, ganska sent i konstnärslivet, har jag fått kontakt med kreativa Åsa och Robban som försöker sig på ny galleriverksamhet mitt i stan och jag har fått erbjudande att visa min konst där.



Nu är jag strax på väg dit med en handfull akvareller av varierande storlek, mest lite små skissartade och så två större. Det får bli ett försök och jag vet att jag som brukar säga att jag är världsberömd i hela Ödeshög och tämligen välbekant i kretsarna också bort mot Linköping är ett oskrivet blad i Norrköping. 

Bor du i Norrköping eller i närheten så vill jag med detta förstås å mina och galleristens vägnar hälsa dig varmt välkommen. På onsdag den 15 januari är det nyårsstart och mina verk finns på plats bland andra.


Knäppingborgsgatan 7 B
Norrköping

Öppettider
Onsdag - Fredag 11-18
Lördag 11-15

15 januari har vi öppningsvernissage









3 kommentarer:

  1. Min vän
    litet sent att kommentera det här, men jag vet att du kommer att lyckas. De "snabba akvareller" som vi köpt av dej, tagna direkt från den här bloggen, är uppskattade konstverk, och alltså blir även dessa det., i synnerhet som de är upparbetade från skisstadiet.
    Good Luck, säger
    Ölandsvännerna

    SvaraRadera
  2. Du kommer att göra succé i Norrköping. Där om någonstans förstår man sig på konst och kultur överhuvudtaget. Tänk på konstmuséet, på Kulturnatten, teatern, dansare, Lilla teatern, Arbis, Arbetets museum, med mera, med mera. Ja, jag kommer från Norrköping. Märks det?

    SvaraRadera
  3. Jag känner ditt ursprung Jörgen! Och förstår!
    Lite egendomligt kan tyckas att den gamla arbetar/stor-staden Norrköping skulle ha ett rikare utbud av kultur än Linköping, men så verkar det vara, det är de flesta östgötar överens om. Och då är det väl bara att gratulera.
    Om detta sen skulle ge avtryck i min marginella medverkan i stadens kulturutbud är ju en annan femma.
    Jag hoppas förstås på något positivt resultat. Vad annat kan jag göra, än hoppas och försöka.
    Välkommen förresten!

    SvaraRadera