måndag 3 juli 2023

3 juli - Sommar och måleri

Efter insatsen på Heda marken i lördags där jag som vanligt satt och målade publikt på små akrylminiatyrer är det dags att göra något annat.

Här sitter jag 

Video av Ganga Roslin Bladh, vilken visar hur jag arbetar med en vinjettmåling i boken "Korp" av Göran Bergengren, en bok rikt illustrerad av undertecknad. Finns till salu med originalmålning mellan pärmarna.

Vid det alternativa högsommarväder som nu råder utomhus med  svalka, regn och blåst känns det skönt att dra sig inomhus en stund, plocka fram någon duk från gömmorna, klämma ut oljefärg på en palett och jobba med breda grepp. Jag letar och finner ...

... en riktigt stor olja som jag blir sugen på att arbeta vidare med. Den kan ju bli något att ha till min utställning på Galleri R till hösten, tänker jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar