fredag 8 februari 2019

8 februari - Boule och bokföring

.
Jag ringde till min revisor idag och undrande hur det ligger till med momsen som jag enligt reglerna ska reglera senast i februari.
Du förekom mig precis, sa hon. Jag vill att du är färdig med materialet senast nästa vecka. Passa på att göra klar hela deklarationen på samma gång.
Kände det på mig, svarade jag.



Så idag sitter jag där med det som jag finner vara tråkigast i hela världen. Tur att bokföringsbyråer och revisorer finns för oss som inte är så intresserade av det där med ekonomiska förehavanden.

Igår var det desto trevligare. Då for jag iväg till Nässjö redan kl 0700 för att tillsammans med kompisen Labbe spela boule hela dagen. Vi spelade fyra grundomgångar och vann alla fyra i Veteran 65 med 24 lag inblandade och gick därmed till A-slutspel som vi också vann efter tre matcher.
Lite prispengar blev det men äran var viktigast.

Här är ett referat från Höglandet boule som lovar att bilder kommer senare:

"Seger till Linköpingslag i Februari Cupen i boule!
Höglandets Boulesällskap inbjöd under torsdagen till februaricupen. En tävling som samlade 24 lag från 8 klubbar ifrån Linköping i norr till Värnamo i söder. Som vanligt fullt spel på alla banorna. Lagen spelade en grundomgång på 4 matcher, där dom 8 bästa lagen gick till a slutspel. De övriga lagen gick till b och c slutspel. För hemmalagen var det ingen lyckad dag, endast ett lag Göran Högberg och Arne Olofsson var med bland de åtta som gjorde upp om den slutliga segern. Laget slutade på en delad femte plats. Dagens segrare kom från Lejonkulan PC Linköping. Grattis till Gebbe Björkman och Lars Liljeqvist som finalbesegrade Östen Karlsson, Kurt Sandberg från Club De Boule Gränna. Tredje platsen delades mellan Birgitta och Lars-Inge Lundgren Hvetlanda BC och Göran Lindström, Hans Fredriksson, I Stan Boule Jönköping."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar