onsdag 6 februari 2019

6 februari - Våren i min ateljé

.
Att solens ökande höjd över horisonten även spiller över på ljusmängden inomhus märks tydligt nu. Det blommar i min ateljé och det vilar en skön och varm vårkänsla i detta konstaterande.



Mönjeliljan har knappt tio klasar i blom och knopp.



Det är väldigt vackra blomklasar i närbild.



Penningträdet, Crassulan, for illa i sommarens hetta och torka och den har med nöd just börjat repa sig och orkar därför inte med någon överdådig blomning såsom tidigare år. De två små toppklasarna av pärlvita blommor gläder mig desto mer eftersom jag uppskattar själva ansträngningen.



Min ståtligt vackra Kamelia for även den illa under sommarens pressande väder. Mängder med blad har gått förlorade och de blommor som nu pryder trädet lyser klart och vackert utan döljande bladmassor. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar