fredag 31 augusti 2018

31 augusti - Vernissage imorgon

.
Imorgon smäller det! Då är det vernissage på Galleri Kronan i Norrköping av min separatutställning "Fåglar på mitt sätt", med start kl 12.00.

Kl 13.00 Inviger Maria Modig utställningen som sedan på går till den 16 september.


Faksimil, montage, från Correns evenemangssida den 29/9.

Utställningen uppmärksammades glädjande nog med en vinjettmålning på en "Gebbe-akvarell" även av Corrrens evenmangskalender.



Utställningskommissarie Åke Bjurhamn och galleristen Armine Savidis på plats vid det först hängda verket.

Igår arbetade vi med förberedelser i galleriet hela dagen från kl 09.30 då jag anlände med kärran, efter att ha saxat mig fram på okända gator. Jag lastade av 34 verk och därefter vidtog ett segdraget men effektivt arbete med hängning ända fram till kl 19.00 då jag var tillbaka hemma svettig och trött men mycket nöjd.
Äntligen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar