måndag 27 augusti 2018

27 augusti - Födelsedag

.
Jag fick en härlig uppvaktning av goda vänner igår och en trevlig väckning idag på morgonen av hustru Ulla. Annars en lugn dag i arbetets tecken. Har gjort klart och lämnat till tryckning tackkortet efter min mors bortgång, svarat på flera grattissamtal i mobilen, noterat hu många som tryckt på gillaknappen och inte bara det utan faktiskt även aktivt har skrivit någon passande födelsedagshälsning i Facebook. Detta slutade mot kvällen med att ca 300 personer under dagens lopp passat på att gratulera via nätet. Vilken uppvaktning, vilket nätverk. Det är så att man blir mållös. 

Nu gör jag dock vardag igen och målar intensivt och slutgiltigt vidare på mina alster inför utställningen med vernissage på lördag. Under tiden lyssnar jag på blandad jazz på Spotify. Skönt med trumvisp och piano till låten "Dolphin dance" med Ahmad Jamal Trio.

Nu har det officiella nätverksanpassade vernissagekortet kommit, med mejl idag från Amire på Galleri Kronan. Ser bra ut. Nu gäller det för mig att svara upp mot detta.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar