onsdag 22 augusti 2018

22 augusti - Arbete inför utställning på Galleri Kronan i Norrköping

.
Att säga att jag har mycket att göra nu är en veritabel underdrift. Dagarnas beting från morgon till kväll samt "nattlampans" ljus i ateljén till långt in på natten blir till skvaller för grannarna om att det pågår något speciellt hos "den där Gebbe".

Jag har som alltid fullt upp in i det sista och jag som brukar säga att jag alltid jobbar bättre under lite press får svälja förtreten över detta övermod. Nu är det bara för mycket och jag undrar ibland, liksom min hustru Ulla och familj, om det verkligen är värt detta nattvak och all ångest att ha en utställning igen.

Jag brukar klara av det till slut, det är ju inte världens undergång som väntar, det inser också jag i bäddens svett.
Jo, konsten kan kräva sina offer. Man balanserar då och då på den tunna gränsen mellan eufori och ångest, allt oftare också tycks det mig.
Allt blir heller aldrig färdigt såsom jag har tänkt och säkert finns däri en mening.

De små oljestudierna på bilderna nedan är tänkta som komplement till mina stora akvareller på fågelporträtt för att ge en bild av hur man oftast upplever fåglarna i landskapet - på avstånd.




Allt du behöver veta om denna min kommande utställning finner du under anmälan här till höger i spalten. 
Har du möjlighet nästa lördag den 1 september så hoppas jag att vi ses.

Välkommen!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar