måndag 8 maj 2017

8 maj - Sluta nu SMHI!

.
Jag är så innerligt trött på SMHI:s tjat om aprilväder.
Det är INTE april längre och jag tycker förresten inte ens om uttrycket under april månad. Så det så! Nog nu!



Lars, Conny och Katarina på höjden ovanför Åbobranterna i Ulrika socken.



Med Hans G och Lars och alla goda vänner för en fikarast på "Utsikten" vid Aspanäset vid sjön Sommen.

Det blev ändå några dagar till helgen med den där härliga vårkänslan med lövsprickning och fågelsång i skjortärmsväder och några fantastiska utflykter till Ulrikaskogarnas Källstuga och Åbobranter tillsammans med bygdesonen Conny samt till terrängen söder om Sommen, till Aspanäset och "Birgittas källa", under ledning av Hans G och Lars.

Jag ber att få återkomma till dessa underbara exkursioner när tiden står mig bättre bi.



Stenmurklor har jag sett många i år trots torkan men jag går numera rakryggad förbi utan suckar. Jag har nämligen slutat äta stenmurklor för gott eftersom jag blev sjuk för tre år sedan och fick mig en ordentlig tankeställare . Numera uppmanar jag alla som säger annorlunda att göra som jag. Sluta!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar