tisdag 26 januari 2016

26 januari - Efter festen i Ateljé Gebbe.

.
Det blev en lyckad tillställning i min ateljé gångna lördag - söndag. Många besökare blev det och tillställningen gick också runt ekonomiskt efter betald annonsering; det är nämligen sånt man aldrig kan räkna hem innan så jag är nöjd med min satsning på en "Januarifest".



Annonsen.



Kamelian.


Kamelian och Bosse från Hästholmen. 

Bosse var den forne ägaren till detta vackra blomsterträd. Han berättade att han köpte den från England för trettiofem år sedan och gör bedömningen att kamelian är ungefär 45 år gammal vid det här laget.
Jag var aningen nervös inför uppvisningen; skulle jag få godkänt av honom för skötseln eller ej. 
Han var nöjd!

- Att många knoppar rasar måste man räkna med, kommenterade han min oro över att endast ca 25 knoppar av 150 hittills lyckats hela vägen till blomning.

Nöjda var också mina gäster, sånt märker man direkt. Kamelians sköna blomsterprakt gav förstås upphov till många suckar av beundran och diverse frågeställningar men mina konstverk drog också blickar till sig och i övrigt hade vi en trevlig och tämligen opretentiös samvaro och helt enkelt.



En av mina akvareller, "Nyis" är helt färsk och den fick, enligt min mening, även den berättigad uppmärksamhet.



Korparna - en grafisk svit om fem porträtt med endast 10 numrerade och signerade ex. vardera är hämtade ur Korpboken. Flera såldes.



Efteråt, hemma om kvällen igen, ägnade vi oss: Karin , Micke och jag, åt lite whiskyprovning runt köksbordet. En skön avslutning på en intensiv helg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar