torsdag 4 juni 2015

4 juni - Korpbokens sista dagar

.
Jag struntar just nu i att deppa över det usla vädret. Jag har helt enkelt inte tid att skriva om eländet men jag kommer säkert att återkomma.
Just nu har jag under en tid nämligen måst krypa in i ateljéns värme för att arbeta färdigt de återstående illustrationerna till boken KORP.

Mitt mål var först att vara färdig innan konstrundan i maj men tidsupplägget sprack och nu efter en kort tids återhämtning har jag arbetat koncentrerat och febrilt för att bli färdig innan förlaget tar semester. Den här veckans slut har fungerat som deadline.

Idag har jag två bilder kvar, de två sista av sammanlagt knappt femtio och ett drygt arbete närmar sig därmed sitt slut.

Det blir en samling korpillustrationer av olika karaktär och jag visar nedan tre exempel.
Varsågoda!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar