tisdag 9 juni 2015

9 juni - Lite boule också

.
Mitt i allt arbete med illustrationer och utställningar hänger jag mig även åt boule.

Jag spelar numera i Linköpingsklubben Lejonkulan där jag trivs väldigt bra efter övergången från Club de Boule i Gränna.
Numera ägnar jag mig åt att spela i veteranklasserna eftersom "öppen klass" kräver för mycket tid och engagemang för att kunna hänga med i svängarna.


Förra helgen blev det seger i Veteranklass 55 + för Håkan och mig i dubbel. Vi blev distriktsmästare i Östsvenska, d v s Östergötland, Småland, Öland och Gotland, och jag kom hem med en buckla till min tidigare samling "skalper". Håkan heter dock egentligen Johnsson i efternamn och inget annat.


Det är verkligt skönt, trevligt och givande att ha en bollsport att rensa huvudet med. Tävlingsboule är perfekt - det har allt ett bollspel kan erbjuda!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar