onsdag 25 februari 2015

25 februari - Omslag

.
Det är omslag på gång, men jag avser inte vädret.

Mitt i korpboksillustrerandet lägger jag in två små andra arbeten.
Jag kommer att utföra fyra omslag till tidskriften Vingspegeln 2015 och jag har gjort det förr. Jag tror att det nu gäller årgång sex eller sju för mig totalt sett alltsedan starten med den allra första årgången någon gång på 70-talet. Nu har jag fått den äran igen genom redaktören Adam Bergner.

"Skulle du ha möjlighet att illustrera omslag till Vingspegeln 2015? På förslag från ÖgOF:s styrelse skulle då följande arter pryda omslagen på respektive nummer".

1. Kungsfågel
2. Svarthuvad mås
3. Bronsibis alt. rödhuvad dykand
4. Ej bestämt ännu. Återkommer med info om detta.



Nr 1 Kungsfågel är klar för leverans.



Arbetsuppgift nummer två gäller omslag till en deckare. Min konstnärskollega Åke Bjurhamn är också författare och han har bett mig om en gök som omslag för sin kommande nya bok. 
Kanske kan den här "galningen" vara nåt som passar?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar