söndag 17 augusti 2014

17 augusti - Höst

.
Det blev fort höst i år. Undrar om sommarkänslan kommer tillbaka än en gång i år.
Från ljuvligt bad i Vättern för en dryg vecka sedan och 35 grader varmt i luften till dagsregn och 17 grader; vilken skarp kontrast och övergång från sommar till höst.

Nu blir det inte så mycken ork för skriverier i min blogg, då får det i så fall hända stora saker, eftersom jag är strängt upptagen med oljemåleri den kommande dryga månaden. Jag har en utställning i Linköping på Galleri R den 11 oktober nämligen och jag är, efter den makalösa sommaren, något efter tänkt planering.

Jag får väl visa några alster som är på gång den kommande tiden. Men idag nöjer jag mig med att presenterar en dagsskiss av en sträckande ung brun kärrhök.


Den kom seglande under molnen i en liten blå glänta med solljus, svängde ett par varv över huvudet på mig och drog sen på hög höjd vidare ut över stubbfälten mot Kälkestad och försvann bort mot Heda.
Jag älskar dessa chokladbruna unga brunhökar med sitt skarpt lysande ockragula på  hjässa och strupe.

Lycka till på resan, säger jag, lite nyfiket avis.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar