söndag 5 juli 2009

5 juli - Poeter

Omslaget "Katten och klänningen" är gjort av Hans Westlund.

En av mina vänner och trogna besökare heter Ewa-Britt. Från henne får jag ofta hälsningar i form av vackra handskrivna brev, med blått bläck i kalligrafisk skönskrift, och ibland kommer hon och hennes man Lasse på visit i ateljén ända från Landskrona.

Häromdagen droppade det in ett paket. Det var en bok. "Antologi 2009 - Volym 1"; en 250 sidor tjock samling med dikter av och med nätverket Poeter (www.poeter.se). Vilken härlig diktariver visar sig inte i detta verk. Jag känner verkligen att det finns en stor potential i den svenska folksjälen för poesi och detta är en diktsamling jag verkligen rekommenderar till alla. Ewa-Britt finns förstås med!

Diktsamlingen finns att beställa under den hemsida jag hänvisar till ovan.

Ett stort tack Ewa-Britt för den dedicerade bok som du skickade till mig. Den kommer jag att ha stor glädje av. Och tack för din varma vänskap.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar