onsdag 29 juli 2009

29 juli - Nostalgi återblick

Jag skrev om min barndom och besöken hos min mormor och morfar i Kyrketorp i Rystad utanför Linköping häromdagen.
.
Se nedan den 23 juli
.
Här vill jag nu bara komplettera med några foton.
.
Mamma och jag under resan vi gjorde.

Min mormor och morfar som jag minns dem bäst.


1947 - Jag är två år och står vid Kyrketorp tillsammans med min mamma närmast och mostrarna Gunborg och Ulla.


Här är jag nio år. Året är 1954. Jag står på vägen upp till Kyrketorp tidstypiskt vinterklädd i slalommössa och slalombyxor och med fantomenbälte på. Jag tror att jag minns att det var min favoritmorbror Bengt som tog kortet. han var alltid lite framåt med kameror och sånt.

Min gammelfarmors och gammelfarfars gravsten. I hennes knä satt jag en gång. Graven är borta men gravstenen ligger kvar, undanlagd i en grässluttning på Rystad kyrkogård.

Så här ser mormor och morfars hus i Kyrketorp ut idag. Renoverat och utökat. Ett riktigt fint och modernt boende.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar