onsdag 22 april 2009

22 april - Inför Konstrundan "Konst runt Omberg"


En akvarellstudie av blåsippa. .

Nu är det bara en månad kvar tills Ombergsbygdens Kulturarbetar- förenings konstrunda "Konst runt Omberg" pågår för fullt. Den 21 - 23 maj kl 11 - 18 öppnar vi våra ateljéer för besök. Det är numera en väl etablerad företeelse och tusentals människor besöker evenemanget. Nästa år firar vi förresten tioårs-jubileum.

Själv arbetar jag för fullt för att ha fräscha verk klara i tid. Jag har arbetat hårt med allt idéellt innan, t ex har jag producerat utställningsfolder m m, och nu är det verkligen på tiden att jag ser om mitt eget hus.

Jag har bland annat legat på mage bland Ombergs blåsippor ett antal dagar då vädret var gott. Det har blivit många studier i akvarell av blåsippor. Det är en favorit. Jag blir aldrig mätt på detta sköna blomster som färgar Ombergs backar i blåljus.

Nu vill jag hälsa dig välkommen till Konstrundan och Ateljé Gebbe. Jag tror och hoppas att du kommer att finna det värt besöket.

Du finner mycket mer om konstrundan "Konst runt Omberg" under nedanstående länk.


1 kommentar:

  1. Nu har jag kikat runt här, lite härsan och tvärsan. Det är ju inte klokt vad du är duktig alltså.:-)

    Stina

    SvaraRadera