onsdag 16 september 2009

16 september - Var rädd om snoken!

Snokarna parar sig för fullt. Sensommarvärmen väcker lusten till liv.


Jag har svårt att få något ur händer idag. Jag åker ner till Stugan bara för att göra något; går omkring lite i trädgården och tittar på alla snokar som är framme i solvärmen.

Det känns som en ny vår och så känner ormarna också. På flera ställen ser jag parningsnystan. Det är visst ingen ordning på det sexuella som tur är.

Tyvärr ligger det också mängder av nydöda snokar längs vägen till Väversunda. Asfalten suger åt sig av solen och ormarna dras dit. Och det ska villigt erkännas att det inte alltid är lätt att se dem. Jag är medveten och undviker några stycken.

Jag måste göra slag i saken och ordna med skyltar längs den här sträckan - med texten "Var rädd om snoken!" (Eller mera seriöst kanske: "Akta Tåkerns snokar!")

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar