torsdag 22 oktober 2020

22 oktober - Vinteraning

Jag såg i och för sig de första fyra sidensvansarna i Ödeshög rekordtidigt redan för en månad sedan men därefter har det varit tomt.


Tills idag då himlen och alla bärande träd fylls av läten och flockar med nyanlända sidensvansar. Överallt är de och jag kan inte låta bli att göra en snabbteckning från bilen av ett gäng som just landar i rosenhagtornträden vid församlingshemmet då jag återvänder till ateljén efter lunch. Allt är inte bara utställning; jag har rum för tankar även åt andra håll - så det så!

2 kommentarer:

  1. Vintervarning, vill jag kalla det.
    Största lycka till i morgon i Linköping.

    SvaraRadera
  2. Så var det du okände kommentator. Men nu 14 dagar senare är det fuller vår igen, nästan med sommarkänsla och humlan surrar och murgrönans blomställningar är fulla av insekter. Så märkligt!
    Tack för din korta kommentar! / GEbbe

    SvaraRadera