torsdag 26 februari 2009

26 februari - Cordelia Edvardson i SVD om brandmusen



Faksimil ur Svenska Dagbladet den 26 februari 2009.

Flera personer i min omgivning meddelar mig idag att den kända kolumnisten Cordelia Edvardson har skrivit en krönika om Naturmorgon, brandmusen och mig i dagens Svenska Dagbladet.


Klart att man blir glad av sånt även om den egentliga upptäckaren Christer Eriksson försvinner alltmer i bakgrunden allt eftersom historien sprids i media. Jag vill passa på att säga här, att jag själv hela tiden har varit väldigt noggran med att meddela historien på rätt sätt, d v s att det var Christer som helt och hållet uppmärksammade de annorlunda mössen från början och sedan samlade in ett exemplar. Jag har varit förmedlare av historien och uppföljare av den till myndigheter och sedemera media. Christer som är "blyg" ville aldrig vara med. Jag har så få jantesympton själv och det är väl tur det, annars hade kanske historien aldrig blivit en historia.


Idag har jag bestämt mig för att placera terrariet i mitt ateljéskyltfönster. Jag såg barn som kikade in och förstod att det nu är dags att hjälpa till med att synliggöra de små brandmössen bättre.


1 kommentar:

  1. Jag har fått fyra urklipp hittills av kåseriet om brandmusen i SVD från goda vänner. Dessutom har flera tipsat mig.

    Så tack alla ni som tänker på mig och förser mig med nyheter och information...

    ... Ulla, Stellan, Hans G. med flera

    SvaraRadera