måndag 23 november 2015

23 november - Full fart i ateljén

.
Det är full fart i Ateljé Gebbe inför den 1:a adventsutställning som jag ställer till med kommande fredag, lördag och söndag. Som alltid är det mycket att ordna med rent praktiskt medan det mesta av det konstnärliga och illustrativa som tur är redan är avklarat. Inramningar och annat sånt som också hör konsten till är dock ännu på löpande bandet. 



Öppettider för denna utställning är som följer:

fredag 27 november     kl 15 - 19
lördag 28 november     kl 11 - 19
söndag 29 november    kl 11 - 19

Jag har mycket nytt att bjuda på. Boken "KORP" förstås, som jag verkligen rekommenderar som t ex julklapp, säljer jag till ett förmånligt pris, signerad och personligt akvarellmålad.
De sista exemplaren jag har kvar av den tidigare boken "PILFINK" går i samma anda.


 
Ett av fem nya grafiska blad.

Jag har tagit fram 5 grafiska blad porträttmotiv ur boken Korp i storlek 30 x 40 cm som jag presenterar som en spännande nyhet. Mycket begränsad upplaga finns.




Två nya grafiska blad är gjorda efter akvareller av gamla skrotbilar. Endast 8 blad av varje motiv finns. Prisvärt!

Sen alla kort, askar och brickor m m. Det finns gott om gedigna julgåvor med andra ord.
Jag bjuder också på glögg och pepparkakor och ett hjärtligt bemötande.

Varmt välkomna till en härlig mingelfest!


2 kommentarer:

  1. Vännen!
    Korp är en fantastisk bok, både till sättet som den är skriven och som den är illustrerad. Att ni känner varandra, du och Göran, vet jag ju, men det behöver inte innebära att ni kan göra en sån här bok. Görans text är inte enkel att ta till sig, den kräver vakenhet och eftertanke. Dina bilder hjälper till att förstå allt det fantastiska som ryms i en korphjärna, eller bättre i hela korpkroppen. Det är inga överord när jag påstår att ert samarbete har skapat en oförglömlig läsupplevelse, där jag känner igen mig, som ett barn av den tid som boken skildrar. Jag har tackat Göran och nu tackar jag dej.
    Som vanligt har du presterat på en nivå, där ribban hötjs för varje alster som du varit delaktig i.
    Porträttet på sidan 14 är ett mästerverk, för att inte tala om ögat på sidan 193! Gebbe, du är en mästare, som är en nära vän. Avundas mej, alla ni andra.
    Vi hörs säger ölandsbon
    Frank

    SvaraRadera
  2. Hej min käre Ölandsvän,

    Stort tack för ditt inslag i bloggen. Jag känner mig också stolt över att ha en så god vän i dig.

    Hoppas att vi kan ses till våren!

    SvaraRadera