fredag 30 juni 2017

30 juni - Imorgon är det marknad i Heda

.
Som vanligt, allt sedan starten för snart tjugo år sedan, så träffar du mig på Heda Gammeldags Marknad, eller Hedamarken som vi östgötar säger, hela dagen i morgon den 1 juli.

Har du inte varit där tidigare så vill jag varmt rekommendera att du tar dig dit. Det är en genuin hantverksmarknad av högsta klass - inget krafs och tjafs!

Marknadsplatsen är Heda by i Ödeshögs kommun, mitt emellan Rökstenen och Alvastra kloster. marknadsområdet ligger runt den gamla 1100-tals kyrkan som i sig är ett fantastiskt besöksmål. Där inne finner du Himladrottningen" - en gammal tysk trästaty av Jungfru Maria och Jesusbarnet av tyskt 1300-tal, omskriven av W v heidenstam och mycket annat fint.

Runt kyrkan har ca 130 knallar satt upp sina marknadsdiskar och där kan man finna det mesta, av god kvalitet. Jag själv finns centralt vid kyrkomuren med mitt stånd där jag presenterar både kort, böcker, brickor och akvareller.


Varmt välkomna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar