torsdag 15 oktober 2009

15 oktober - Förkyld Stockholmsresa

Det blev ingen medverkan i minimusicalen i går. En häftig förkylning satt definitivt stopp för det. Jag har legat nerbäddad två dagar med feber och sånt som hör till. Det har hjälpt. Att ligga i sängen menar jag. För även om jag knappast trodde det vara möjligt igår kväll sätter jag mig nu i bilen för en T o R resa till Stockholm med viktig logistiksupport av barn och barnbarn.

På nätet har kulturtidskriften Magasinett just publicerat ett bidrag från mig. Det är min text "Med tranor mot söder" som jag skrev den 11 oktober. Vill du läsa den igen, eller snarare, vill du se den i ett annat sammanhang kan du zappa in via den här länken.

Annars då? Jo det är kallt. Under det normala. Frost varje morgon och vid besök i Jönköping i tisdags kunde jag konstatera säsongens första snö. Ett tunt visserligen men ändå kvarliggande täcke. Det ä tidigt det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar