måndag 6 oktober 2014

6 oktober - Utställning i Linköping

.
Jag har jobbat stenhårt till min utställning på Galleri R i Linköping och inte haft någon tid över för annat. Det är vernissage på lördag/söndag 11/12 oktober, snart är vi där, äntligen.

Mitt liv som konstnär och människa har ställs på sin spets, så känns det faktiskt och det kan nog vara svårt att fatta för den som inte är involverad i en sån här skapande process. Min omgivning har fått trippa på tå den senaste månaden eller drygt det och själv har jag pendlat mellan hopp och förtvivlan och har fyllt på mitt ökande sömnbehov till maximum efter ett antal vaket kallsvettiga nätter.
Tyvärr hjälper det inte heller med tröstande ord, som jag fått många, ty ingen förutom jag själv kan ju egentligen påverka det hela. 
Precis så känns det mina vänner och efter en sån här ansträngning är det som att man aldrig vill vara där igen. Men lusten och lasten är nog konstant i det långa loppet och brukar kunna återkomma igen så småningom så det är väl bäst att ligga lågt med "skorna på hyllan".



Vernissagekort framsida.

Mitt måleri är alltså klart. Det får bli som det bli. Nu återstår en massa praktiskt arbete med att transportera hit och dit, lämna till och hämta från inramning, se över prissättningen, genomföra ett grundligt sök efter kontakter och adresser, annonsera i min blogg (som jag gör nu) och försöka ordna ett gruppinbjudan på Facebook, skriva verklista samt slutligen på fredag leverera till galleriet och medverka vid hängning. 
På lördag kl 11 kommer jag fräsch och uppklädd att stå där nervös men förhoppningsvis nöjd i galleriet och hälsa er alla varmt välkomna.
Jo, så är det, att jag hoppas att alla ni som läser detta verkligen känner er mycket välkomna till min utställning som kommer att pågå under fjorton dagar.
Jag vill att ni ska veta och känna att ni är oerhört viktiga. Utan publik  känns mitt arbete lite som bortkastat.



Hoppas att vi ses! Återigen - Varmt välkomna!

1 kommentar: