onsdag 25 april 2018

25 april - Förberedelser inför Konstrundan 2018

.
Idag och i morgon är dagarna för våra gemensamma konstutövningar inför Konstrundan "Konst runt Omberg" 2018.


Foto - Karin Langhard.
Uppställning inför målande och snickrande. Observera att inte alla är på plats när vi ska till att börja. Som tvåa från vänster står Östen Nilsson, Ödeshögs byggmaterial, som bjuder på plats, material och utrustning.

Vi snickrar och målar till utställningen på Ödeshögs torg under tiden 10 maj - 13 maj. Det blir fria skulpturer och gemensam målning till vår "stång" på torget, där ringen kommer att bära en runtomvepa som vi målar idag.
Skapande verksamhet i gemenskap är verkligen roligt!


Foto - Karin Langhard.

Här är jag på gång med himlen till den stora vepan, där Omberg kommer att ligga centralt omgivet av slätt och skog.


När alla andra åker hem för dagen arbetar den sista entusiasten Ulla-Karin färdigt sitt skogsprojekt i ena änden av vepan. Hon fick dit ett får också, förstås. Jag menar, ni vet .... "Ullspinneriet".

Imorgon kommer arbetet att avslutas och då är pressen inbjudna till förhandsvisning.
Själv har jag annat, men trevligt, för mig.


1 kommentar:

  1. Hallå konstvänner!
    Starkt för er runda
    jag känner, till den
    jag år efter år
    gärna återvänder
    för där ju det
    bästa av det bästa
    alltid händer och mina
    lycka till hälsningar
    till er alla jag sänder!
    Ewa-Britt

    SvaraRadera