fredag 8 december 2017

8 december - Kampen

.
Det är en kamp mellan vision och möjligheter som pågår i ateljén när jag målar på mina verk.
Jag pendlar hela tiden, inte kanske mellan hopp och förtvivlan, men nästan. Jag vill ju inte överdriva det hela men måste ändå förklara att det inte alltid är så lätt och givet som man kanske kan tro. I drömmens värld, även i mina egna drömmar, vet jag precis, men så är det det där med verkligheten och dess begränsningar som stjälper mina idéer och planer.


Målarnäven

Jag har fem nya stora oljemålningar som jag hoppas kan bli färdiga till utställningen på Eksjö museum. Det är nära nu på båda sätt. På onsdag kommer min inramare till ateljén med klara ramar i bihängd kärra för montering på plats. Det gäller att få till också logistiken.

Alldeles nyss har jag lämnat över en ny olja till framtiden. Sista penseldraget, som jag ser det just nu, är gjort. Ett "barn" är fött och redan känns det som det inte längre är mitt.


Oljemålning 100 x 170 cm

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar