onsdag 13 december 2017

13 december - Lussetid - mörkertid

.
Det är långa skuggor nu om dagarna, om solen överhuvudtaget visar sig över horisonten. Det var knappt så under en promenad runt Höje på Omberg häromdagen när marken ännu var snöfri; någon timme eller så i sänkan hann solskenet värma en smula innan det åter försvann under granridån i söder.



Tiderna förändras. digitaliseringen rasar vidare i accelererande tempo och man blir en del av detta varken man vill eller ej. Trots min ålder har jag försökt hänga med så mycket jag kan och orkar men nu börjar jag snart ge upp och dra mig undan.

Min blogg, också en del i IT-världen, sköter jag och facebook använder jag som en kontakt- och reklamkanal, men mejlen har jag tappat sedan datorkraschen en halvannan månad tillbaka. Den måste jag förstås försöka hitta igen, snarast. Men hur? Telias telefonsupport får man leta efter i förtvivlan och hittills har jag inte hittat den; man hänvisas hela tiden till mejlsupport och den har jag ju inte. 
Det är mörkertid även på det planet alltså.
Skärpning!!

Både igår och idag har jag blivit uppringd av försäljare som vill att jag som "fantastiskt duktig" konstnär skall anamma de nya tiderna genom att presentera mig och representera på deras säljsidor.
"Shopcorn" och "Bättre Nyheter" hörde av sig genom två unga energiska försäljare. Det första förslaget är en alldeles ny och gratis webplats där jag kan visa upp mig som konstnär och per kommission sälja min konst och det andra är åtkomlig till en "ringa" kostnad. De ville intervjua mig och göra skrivna positiva marknadsföringsreportage åt olika media.

Ska man, eller ska man inte vara med på tåget? sådan är frågan som ställs till mig idag. Det gäller att vara med när det händer i dessa nya tider får jag höra två gånger inom loppet av 12 timmar. Och jag vet inte och har inte heller tid, jag skapar ju för fullt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar