tisdag 11 april 2017

11 april - Gammal stolthet lever vidare

.
När jag letar i min dators arkiv efter filer till skyltar som jag gjorde för några år sedan finner jag denna höjdarbild från 2011.


Undertecknad tillsammans med den berömde Nobelpristagaren i Fysik 2011 under Nobelfestligheterna samma år.
Saul Perlmutter som man ideligen ser i Naturvetenskapliga program om rymden och kvanttillvarelsen såsom en av vår tids stora genier fick priset för sin upptäckt av den Mörka energin och dess förhållande till Universums eviga och accelererande expansion.

Klart som sjutton att jag är mycket stolt över att jag fått tillfälle att möta denne berömde man och till och med fick göra konstverket i hans Nobeldiplom.
Vilka härliga minnen och en stolthet som lever vidare hela mitt liv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar