onsdag 29 mars 2017

29 mars - Några fågelakvareller

.
Jag arbetar intensivt med några olika teman inför 2017 års utställningssäsong. Det blir ett körigt men spännande program som börjar i maj, Kristi himmelsfärdshelg 25 - 28 maj med Konstrundan i egen ateljé.

Till denna utställning har jag återupptagit ett måleri i akvarell som legat på sparlåga några år, fåglar.


Gärdsmygen sjunger.

Jag målar just nu ett obestämt och växande antal små akvareller i skissformat på olika arter som jag ramar snyggt men billigt och kommer att presentera som mycket prisvärda. Ovan en gärdsmyg som smakprov och nedan en alldeles nytillverkad "sparvuggla".


Några andra exempel har jag presenterat och genast sålt den senaste tiden här i min blogg och på Facebook.
Nu får jag emellertid lägga försäljningslocket på så att jag inte blir renons då det gäller. Inget av detta till salu alltså förrän till Konstrundan 2017. Välkommen då!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar