fredag 20 januari 2017

20 januari - Jag har en idé, nåja flera ...

.
Jag planlägger i tankarna mitt verksamhetsår 2017. Det kommer att bli intensivt med minst fyra olika utställningar.

1.   25 - 28 maj      Konstrundan Konst&Kultur i Ombergsbygd, även i Ateljé Gebbe

2.    augusti            Separatutställning på Vadstena Konstförening, Konstgalleriet

3.    oktober           Separatutställning på Galleri R i Linköping

4.    december       Duoutställning på Eksjö Konstmuseum tillsammans med Lasse Frisk

Dessutom tänker jag mig en utställning, nr 5. under januari-februari. Snart alltså,                         
Då kommer jag att hänga verk som bär med sig tillbakablickar och nostalgi, eftersom jag vill visa gamla alster som jag har funnit och sparat under min stora rensningsprocess i Ateljé Gebbe .Vid tillfället kommer jag också att presentera min blommande Kamelia liksom jag gjorde vid samma tid förra året. Då ett mycket uppskattat evenemang.



Jag kommer att visa min blommande Kamelia i full prakt om några veckor!

Ni förstår säkert att det blir ett häftigt år, året 2017 tillsammans med Gebbe Björkman.

Det måste förstås för både min egen skull och för publikens bli fyra olika slags utställningar. Konstrundan löper på som vanligt, det vore synd att bryta den kontinuiteten, men med nästa utställning i augusti i Vadstena blir det annorlunda.

Jag har under stöket i ateljén bläddrat igenom och sparat undan ett tjugotal fulla skissblock från 80-talet och framåt. Det är teckningar från olika resor både i Sverige och utomlands och jag tänker mig att ta fram nya alster från detta material genom att presentera originalskissen tillsammans med en nygjord akvarell och dessutom berätta kort om upplevelsen och tillkomsten. Jag tror det kan bli spännande.

Så här ungefär:



Skiss från Sandby på östra Öland den 3 september 1989. Jag vandrar ensam längs strandstigen vid ett älskat parti av Öland.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar