onsdag 11 januari 2017

11 januari - Som jag har längtat

.
Som jag har längtat efter att kunna börja måla igen. Jag har massor av bildidéer i huvudet och stora utställningsprojekt på gång under året men hittills har allt stök i verkstaden hindrat mig från att komma igång
Men nu har jag nästan hunnit undan med allt och det finns plats vid staffliet igen. Vilken lycka.

Jag tar fram några gamla 600grams archespapper ur förrådet i storlek 77 x 58, fläckade och slitna med misslyckade motiv på framsidan, vänder dem helt sonika om och lägger upp några akvareller på baksidan. Det känns okej så; det är ju inte säkert att det kommer bli mer än försök efter så lång paus och på något sätt måste jag börja. 
Jag testar tre motiv ur skissblocken och startar uppifrån på bladen med en enkelt upplagd streckteckning som jag lägger färg på. Jag orkar aldrig avsluta något av de tre motiven utan hoppar lite fram och tillbaka, osäker och lite famlande. Det är testläge. Sen får jag se.

Men jag är igång igen. Tre beskurna vintermotiv. Varsågod!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar