onsdag 30 november 2016

30 november - Det var en gång

.
Undan för undan rensar jag bland papper och övrigt material såsom stenar, knivar, naturfynd, skissblock, tavelkrokar, akvarellunderlag m m. Återställningsarbetet i ateljén tuggar alltså på långsamt men säkert.
Mycket hamnar i svarta säckar och en ringa del går till arkivet.

I en byrå, som också den ska slängas, finner jag gamla viktiga dokument såsom postgiroblanketter, inbetalningskuvert och en liten galonväska som jag fick eller möjligen lånade av banken här i bynn; banken som hette Alfa på den tiden.
Den lilla väskan använde jag för att stoppa kontanter i, till bankboxen vid behov efter dagens slut.

I väskan hittar jag några sedlar av smärre valörer, värdelösa idag, femtioöringar likaså, men också runt fyrahundra enkronor. Hoppsan!


Det var en gång så alltså, att banken faktiskt var behjälpliga med penningtransaktioner, både sedlar och mynt, in och ut.
Tro´t den som vill, men så var det!

Banken var en bank!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar