lördag 2 januari 2016

2 januari - Min vackra kamelia börjar blomma

.
Jag fick det i augusti som födelsedagsgåva av goda vänner - ett kameliaträd, nästan två meter högt i kruka.
Jag har satt ner temperaturen så gott det går i mitt galleri där den också står så ljust som förmås. Över femtio knoppar har svällt efterhand, några har torkat och andra har fortsatt att utvecklas och min oro har räckt ända hit, att jag ändå skulle komma att misslyckas med förvaltingen av denna fantastiska krukväxt som är nästan femtio år gammal.

Jag tror att det är ett av de vackrast formade kameliaträd som man kan se och stort tack för det är naturligtvis den förre ägaren i Hästholmen värd.


För några veckor sedan började  knopparna visa färg.


Igår slog den första blomman ut. Så gudomligt vackert!

Min tanke är den att öppna min ateljé snart, någon gång i januari, och bjuda in alla som vill se underverket. 
Jag kommer att återkomma till detta men vill redan nu förbereda er på ett välkomnande utan like.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar