torsdag 5 november 2015

5 november - Boken KORP

.
Nu har jag det första exemplaret av boken KORP i min hand; ett resultat av det senaste samarbetet mellan författaren Göran Bergengren och mig.
Stolt och glad känner jag mig och jag ringer till Göran som också verkar nöjd och glad, liksom förlagschefen Tryggve. Vi diskuterar en eventuell fortsättning med att gemensamt presentera boken. Vi får se hur det blir med det. Något blir det nog i alla fall.


- Men vi får väl se först hur den tas emot av press och publik, säger Göran lite lugnt luttrad, innan vi kan yvas för mycket över vårt gemensamma arbete.

Drygt tvåhundra sidor tjock är boken och 42 kapitel tung med ett femtiotal svartvita illustrationer.

Göran och jag bjuder på utdrag ur två kapitel:


Kapitel 8 - Bonntant och korp


 Kapitel 22 - Vid spåmannens bo

Jag kollar med Bokförlag Ad Libris på webben; ett lågprispressarbolag som säljer boken nätledes för
252 kronor och beslutar mig för att saluföra den för 250 kr inklusive en originaltecknad korp och personligt signering på titelsidan för alla hugade spekulanter (frakt tillkommer förstås). Det kan väl va nåt att va sugen på!

Beställ per telefon 070 - 678 17 21
eller per mejl gebbe@telia.com - glöm inte adress.
Levereras med faktura.
Frakt till självkonstnadespris = 65 kr

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar