söndag 10 maj 2015

10 maj - Inför Konstrundan 14 -17 maj

.
Det är mycket nu. Mycket som jag vill ha färdigt till Konstrundan.
Jag har lämnat bilder till inramning och kommer att hämta hem dem i morgon kväll eller på tisdag. Sen är det hängning, städning och undanplockning som gäller, vilket alltid känns som ett mastodontarbete innan jag väl kommer igång med det.

Dessutom har jag ambitionen in i det sista att kunna presentera ett antal "höjdare".
Det är små akvareller som jag ramar enkelt men snyggt med en färdig ram och kommer att kunna saluföra till ett lågt och, som jag hoppas, ett för alla överkomligt pris.
Jag målar "höjdare" för fullt just nu. Små landskap, växter och fåglar.

Jag kallar dem "höjdare" därför att de alla är i höjdformat och dessutom leker jag lite med ordet och dess värde förstås. Jag tycker nämligen att de är små verkliga höjdarbilder och jag gillar själv det lilla akvarellformatet, särskilt som jag under konstrundan också kommer att presentera ett antal stora målningar.


Här en den senaste i raden. Den har jag gjort idag, en sädesärla i vila.

Nåväl, nu vet ni vad jag sysslar med.
Jag ser fram emot ert besök hos mig i Ateljé Gebbe under de fyra Kristi himmelsfärdsdagarna, torsdag - söndag kl 11 - 17 och jag hoppas förstås att den känslan är ömsesidig.

Välkomna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar