måndag 13 april 2015

13 april - Avtryck, uttryck och intryck

.
Jag gör en återkoppling till tidigare arbete och presenterar ett resultat.
Östergötlands läns ornitologiska förenings tidskrift Vingspegeln 1/2015 har i veckan skickats ut till samtliga medlemmar och prenumeranter med mitt original på kungsfågel som omslag. Det blev väl ganska ok, kanske lite blåstick och för mycket svärta samt en aning för hård beskärning, men jag är garvad och van efter många års samarbete med tryckerier och har lärt mig att stå ut.



Omslaget


Originalet

Nu har jag precis sänt iväg nästa omslagsoriginal till tryckeriet. Beställt var en svarthuvad mås; en art som jag dessvärre aldrig såg i Roxen förra året och vilken artikeln kommer att handla om, men å andra sidan noterade jag den redan på 70-talet vid Tylön i Halland, där en individ häckade i par med en skrattmås. Därefter har jag noterat arten många gånger under mina resor söderut i Europa.

Möjligen blev min målade svarthuvade mås en aning fet, men det får gå det också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar